{ MISÉRABLE CURIOSITY } THE GIRLS TYPE

21.3.13





With the premiere of the second season of the award-winning series Girls here in Portugal last week (if you didn’t see it you shouldn’t miss it anymore!), I leave here a curiosity for designers (or not) typography lovers.

Com a estreia da segunda temporada da série premiada Girls aqui em Portugal na semana passada (se não viram não percam!), deixo-vos aqui uma curiosidade para os designers (ou não) amantes de tipografia.


Second season trailer | Trailer da segunda Temporada


But first, for those who aren’t familiar with the series, it’s about humiliations, disasters and rare triumphs of four very different friends in their early twenties: Hannah, an aspiring writer, Marnie, a curator of an art gallery and two cousins:​Jessa, a painter, and Shoshanna, a student.

Mas antes, para quem não conhece a série, trata-se das humilhações, desastres e raros triunfos de quatro amigas bastante diferentes com os seus vinte e poucos anos: Hannah, uma aspirante a escritora, Marnie, uma curadora de uma galeria de arte e duas primas Jessa, a pintora, e Shoshanna, a estudante.


With the work of Los Angeles-based company Grand Jete, Howard Nourmand, creative director of the company, designed a custom font for the show.
"Truth be told, there were countless hours spent in the field ... I really believed in the project," says Nourmand. After getting the jwork, he collaborated with the creator of Girls Lena Dunham - who also writes, directs and is one of the stars of the series - to find a balance between something bold and something beautiful.
"Lena stated specifically that she was a fan of typography art deco" says Nourmand, adding that the instructions included thinking about strangers, intimate spaces, and off-beat visual atypical for a show about young women.

Esta série conta com um tipo de letra personalizado, trabalhada pela empresa baseada em Los Angeles Grand Jeté.
"Verdade seja dita, houve inúmeras horas gastas em campo… acreditei mesmo no projeto", diz Howard Nourmand, director criativo da empresa. Após conseguir o trabalho, ele colaborou com a criadora de Girls Lena Dunham — que também escreve, dirige e é uma das estrelas da série — para encontrar um equilíbrio entre algo ousado e algo bonito.
"Lena expressou especificamente que ela era um fã da tipografia arte deco", diz Nourmand, acrescentando que as instruções incluiam pensar em espaços estranhos e íntimos, e off-beat visuais atípicos para um programa sobre mulheres jovens.


The evolution of the logo | A evolução do logo




All photos from the articule from imprint | Todas as fotografias do artigo do site imprint

Each episode begins with a static frame of the series title filling the screen, rather than a more complex sequence. No animation, no video, just text on a solid background. Although, the colors change from week to week, which Nourmand calls it "a playful touch," but also creates a palette that brings sophistication to the series. The bare simplicity blends perfectly with the vision Dunham. No photos or tutus glamor of the Chrysler Building, just a font directly and elegant inviting us to enter that world.

Cada episódio começa com um frame estático do título da série preenchendo a tela, em lugar de uma sequência mais complexa. Sem animação, sem vídeo, apenas texto em um fundo sólido. Sendo que as cores mudam de semana para semana, que Nourmand chama isso "um toque lúdico", mas também cria uma paleta que traz sofisticação à série. A simplicidade despojada combina perfeitamente com a visão Dunham. Não há fotos ou tutus glamour do Chrysler Building, apenas um tipo de letra direta e elegante convidando-nos a entrar naquele mundo.




I hope you enjoyed today's curiosity. I advise you now to see the show. It's really something different, fun and weird at the same time. One word: addicting.

Espero que tenham gostado da curiosidade de hoje. Aconselho-vos agora a verem a série. É mesmo algo de diferente, divertido e estranho ao mesmo tempo. Numa palavra só: viciante.




<3





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